Τετάρτη 7 Σεπτεμβρίου 2011

Μετεωρολογικές προβλέψεις απο το Meteo.gr και το Freemeteo.com

 www.meteo.gr

Σχετικά με το meteo.gr
Ο κόμβος METEO.GR ξεκίνησε την λειτουργία του τον Ιούνιο του 2001. Αποτελεί την ελληνική και απλουστευμένη έκδοση της ήδη υπάρχουσας σελίδας του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών (http://www.noa.gr/forecast). Ο σχεδιασμός και η ανάπτυξη του κόμβου meteo.gr έγινε με σκοπό την παροχή απλουστευμένων προγνώσεων καιρού για το ευρύ κοινό. Περιλαμβάνει προγνώσεις για συνολικά περίπου 500 περιοχές και πόλεις της χώρας μας οι οποίες δίνονται σε μορφή πινάκων, ενώ πλήθος συμβόλων δίνουν στον χρήστη μια εύληπτη εικόνα του καιρού των επόμενων τριών ημερών. Η υπηρεσία μελών υποστηρίζει αυτή την στιγμή την τροποποίηση της αρχικής σελίδας ανάλογα με τις προτιμήσεις του χρήστη.
Η υποστήριξη των μετεωρολογικών μοντέλων που τροφοδοτούν τη σελίδα με προγνωστικά στοιχεία γίνεται από τη Βάσω Κοτρώνη, ερευνήτρια του Εθνικού Aστεροσκοπείου Αθηνών και τον Κώστα Λαγουβάρδο, ερευνητή του Εθνικού Aστεροσκοπείου Αθηνών. Ο σχεδιασμός, η ανάπτυξη και η συντήρηση του κόμβου αυτού γίνεται από τον Αλέξανδρο Μούστρη web developer/designer της mediamax on screen communications .
Οι αρχικές συνθήκες (Global model) που χρησιμοποιούν τα μοντέλα μας παρέχονται απο την Εθνική Μετεωρολογική Υπηρεσία των Ηνωμένων Πολιτειών. Βάσει αυτών τα μοντέλα μας (BOLAM, MM5, WRF) σαρώνουν την ελληνική επικράτεια και δημιουργούν μετά απο πολύωρες μαθηματικές επεξεργασίες απο συστοιχία υπολογιστών του Ινστιτούτου μας τις τοπικές προγνώσεις. Αυτές κατόπιν τροφοδοτούν τον κόμβο μας και μέσα απο την διαδικασία της οπτικοποίησης δημιουργούν τις σελίδες που βλέπετε σε αυτό τον κόμβο.
Στόχος του κόμβου μας εξ'αρχής ήταν η ευχρηστία και κατανόηση των προγνώσεων απο το ευρύ κοινό χωρίς ωστόσο να προβούμε σε υπεραπλουστεύσεις του τύπου "ελάχιστη/μέγιστη θερμοκρασία ημέρας" που εκτιμούμε ότι δεν παρέχουν ουσιαστική πληροφόρηση στο κοινό.

Καθημερινά δημιουργούμε προγνώσεις των επόμενων 144 ωρών ομαδοποιημένες σε 6ωρα (πρωϊ, μεσημέρι, απόγευμα και αργά την νύχτα). Επίσης παρέχονται προγνώσεις έντασης και διέυθυνσης ανέμου με την μορή διαδραστικών χαρτών, προγνώσεις ύψους κύματος για όλες τις ελληνικές θάλασσες όπως και προγνώσεις υπεριώδους ακινοβολίας
Το δίκτυο αυτόματων σταθμών του ΕΑΑ που αποτελείται από περίπου 200 σταθμούς τύπου Davis, οι οποίοι μετρούν όλες τις βασικές μετεωρολογικές παραμέτρους, δηλαδή πίεση, θερμοκρασία, υγρασία, βροχόπτωση, διεύθυνση και ένταση του ανέμου μεταδίδουν συνεχώς και σε πραγματικό χρόνο τις μετρήσεις απ΄όλη σχεδόν την Ελλάδα. Ορισμένοι σταθμοί καταγράφουν επίσης και την ηλιακή και υπεριώδη ακτινοβολία. Ολες οι καταγραφές (ανά 10 λεπτά) συλλέγονται σε πραγματικό χρόνο από το ΕΑΑ και αφού περάσουν από ποιοτικό έλεγχο, αρχειοθετούνται για μελλοντική χρήση.
To meteo.gr χρησιμοποιεί ότι πιο σύγχρονο υπάρχει στον χώρο της μετεωρολογίας και διαρκώς αναζητά μέσω του επιστημονικού προσωπικού του την βελτίωση των παρεχόμενων δεδομένων. Οι τεχνολογίες που χρησιμοποιούνται είναι στην αιχμή του δόρατος της πληροφορικής επιστήμης.

www.freemeteo.com

Το freemeteo.com είναι ένας δικτυακός τόπος που μελετά τις καιρικές συνθήκες παγκοσμίως. Παρέχουμε προγνώσεις για όλες τις περιοχές του πλανήτη – στεριά και θάλασσα – ικανοποιώντας τις ανάγκες των ανθρώπων που ζητούν καθημερινές ενημερώσεις. Ελέγχονται περισσότερες από 10 εκατομμύρια γεωγραφικές τοποθεσίες και παράγονται λεπτομερείς καιρικές προγνώσεις που ενημερώνονται δύο φορές την ημέρα. Επιπλέον, παρουσιάζονται σε πραγματικό χρόνο οι καιρικές συνθήκες από κάθε πιστοποιημένο online μετεωρολογικό σταθμό του κόσμου ώστε να παρέχονται ακριβείς πληροφορίες για τις τοπικές καιρικές συνθήκες.

Οι προσωπικές υπηρεσίες είναι πρωταρχική μας θεώρηση. Οι προσωπικές πληροφορίες για τις καιρικές συνθήκες είναι σημαντικό τμήμα των υπηρεσιών μας. Καθημερινές προγνώσεις καθώς και προειδοποιήσεις για επικίνδυνα καιρικά φαινόμενα αποστέλλονται με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο σε όσους ενδιαφέρονται. Οι λεπτομερείς κατάλογοι αναζήτησης έχουν σχεδιαστεί για την αποτελεσματική γεω-στοχοποίηση σε παγκόσμια κλίμακα.

Σκοπός μας είναι η παγκόσμια προσέγγιση, η χωρίς διακρίσεις ποιότητα των υπηρεσιών και των τοπικών προγνώσεων για κάθε κοινότητα ή πρόσωπο. Το εύρος του οράματός μας, η ίση αντιμετώπιση κατοικημένων και ακατοίκητων ή πυκνοκατοικημένων και αραιοκατοικημένων περιοχών αυτού του πλανήτη, συνιστά το προφίλ μας.

Η ομάδα του Freemeteo

Michelin Maps: Ένα χρήσιμο εργαλείο

Michelin Maps: Ενα εργαλείο που χρησιμεύει πριν από κάθε ταξίδι. Σας δίνει πληροφορίες για την διαδρομή, τον καιρό, ξενοδοχεία, εστιατόρια και χίλιες άλλες διευκολύνσεις.Για να μεταβείτε στους χάρτες κάντε κλίκ εδώ.

Τρίτη 6 Σεπτεμβρίου 2011

Οδηγήστε έξυπνα και με ασφάλεια

...Όπως και κάθε άλλο αναγραφόμενο όριο.
Στην Αττική Οδό τα όρια ταχύτητας είναι απόλυτα ρεαλιστικά και
ανταποκρίνονται αυστηρά στις προδιαγραφές του αυτοκινητόδρομου.
Γι' αυτό, στην επόμενη διαδρομή σου στην Αττική Οδό, θυμήσου:
Δημιουργήσαμε τις καλύτερες δυνατές υποδομές με σεβασμό στον
οδηγό και την ασφάλειά του.
Τώρα πια απαιτείται ο δικός σου σεβασμός

Δευτέρα 5 Σεπτεμβρίου 2011

Μύθοι και πραγματικότητα: Ενημερωθείτε για τα κράνη και τον προστατευτικό τους ρόλο στα ατυχήματα.

Μύθοι και πραγματικότητα: Ενημερωθείτε για τα κράνη και τον προστατευτικό τους ρόλο στα ατυχήματα.

Μύθος 1: Τα κράνη προκαλούν τραυματισμούς στον αυχένα και το κρανίο.

Πραγματικότητα 1: Έρευνες δείχνουν ότι τα κράνη μειώνουν τους τραυματισμούς στο κρανίο και τη συχνότητα σοβαρών τραυματισμών του αυχένα. Τα κράνη ευθύνονται μόνο για τους 4 στους 100 τραυματισμούς κρανίου και αυχένα που είναι συνήθως μικρής βαρύτητας. Η ανάλυση αυτών των τραυματισμών δείχνει ότι η χρήση του κράνους είχε ως αποτέλεσμα την προστασία από ένα θανατηφόρο ατύχημα με μόνο αντάλλαγμα μια απλή θλάση ή μωλωπισμό.

Μύθος 2: Τα κράνη μειώνουν την ορατότητα.

Πραγματικότητα 2: Τα κράνη που τηρούν τις προδιαγραφές παρέχουν 2100 ορατότητα, ποσοστό που ισοδυναμεί με τη φυσιολογική περιφερική όραση. Στην πραγματικότητα, λιγότερο από 3% της περιφερική όρασης περιορίζεται από ένα κράνος. Ακόμη και σε αυτήν την περίπτωση οι περισσότεροι μοτοσυκλετιστές απλά στρέφουν το κεφάλι τους λίγο παραπάνω αν χρειαστεί, για να ελέγξουν την κίνηση.

Μύθος 3: Τα κράνη μειώνουν την ακουστική οξύτητα.

Πραγματικότητα 3: Ένας μοτοσυκλετιστής που φοράει κράνος ακούει το ίδιο καλά ή ακόμα καλύτερα από κάποιον που δεν φοράει. Ο θόρυβος του ανέμου ή της μηχανής είναι ισχυρός και άλλα σημαντικά ηχητικά μηνύματα πρέπει να είναι πιο δυνατά για να ακουστούν από κάποιον που δεν φοράει κράνος. Αυτό σημαίνει ότι, οποιοδήποτε ήχος μπορεί να ακουστεί πάνω από τον αέρα και τη μηχανή χωρίς το κράνος, μπορεί να ακουστεί και αν φοράει κράνος.

Μύθος 4: Τα κράνη προστατεύουν μόνο μέχρι την ταχύτητα των 20 χλμ/ώρα, αφού σε αυτή την ταχύτητα γίνονται οι δοκιμασίες σύγκρουσης.

Πραγματικότητα 4: Τα κράνη δοκιμάζονται σε αυτή την ταχύτητα, αλλά σχεδιάζονται για να αντέχουν σε μεγαλύτερες ταχύτητες. Κάτι αντίστοιχο συμβαίνει και με τα αυτοκίνητα. Οι δοκιμασίες σύγκρουσης γίνονται με ταχύτητα 50 χλμ/ώρα, οι ζώνες ασφαλείας όμως μας προστατεύουν και σε ατυχήματα με μεγαλύτερη ταχύτητα.

Μύθος 5: Ο νόμος για τη χρήση του κράνους είναι παρέμβαση στην ελευθερία του ατόμου.

Πραγματικότητα 5: Στην πραγματικότητα η μη χρήση κράνους δίνει την ελευθερία στο μοτοσυκλετιστή να ρισκάρει και να παίζει με το θάνατο και την αναπηρία. Μπορούν όμως οι οικογένειες των τραυματισμένων και η κοινωνία να αντέξουν το τεράστιο οικονομικό, ψυχολογικό και ιατροκοινωνικό κόστος; Πως μπορούμε να ανακουφιστούμε από την αιμορραγία που προκαλεί η απώλεια τόσων ζωών; Από τη στιγμή του ατυχήματος η κοινωνία του παρέχει ιατρική περίθαλψη, του δίνει άδεια από την εργασία για το χρόνο αποκατάστασης της βλάβης και αν ο τραυματισμός του προκαλέσει μόνιμη αναπηρία, έχει ισόβια την ευθύνη. Είναι αδιανόητο λοιπόν να κατανοούμε κάποιον που σκέφτεται ότι ένας τέτοιος νόμος αφορά μόνο αυτόν.